torsdag 25. november 2010

Reklame for Tussa


Jeg fikk ikke et godt første inntrykk av denne reklamen, man får ikke med seg at dette er en reklame for mobil. Det man legger merke til med en gang er bildet av kvinnen som sitter på senga. Man kan se at hun er utslitt noe jeg mener har sammenheng med reklamen. I denne reklamen ser vi da en kvinne med handleposer, noe man legger merke til senere, og at denne kvinnen er attraktiv er ikke noe tilfeldig hvis. I midten av reklamen ser vi da informasjon om priser fra Tussa og hva det koster å bruke Tussa. Øynene mine blir fanget av bæreposene med engang, siden de er rosa. Det er en del tekst i reklamen, reklamen er delt i to, venstre side: bildet og høyre side: tekst. Høyre side med reklame er delt i tre, første del :motto eller slagord. Andre del: Informasjon om Tussa og reklamere for billige priser. Tredje del: info om deres nettside og reklame for deres service. Reklamen prøver å nå alle målgrupper. Reklamen er på nynorsk og derfor mener jeg at målgruppen er for nordlendinger og de som snakker nynorsk. Reklamen i seg selv mener jeg var ganske ”tørr” det var ingen morsomhet i det. Reklamen kunne være mer ”gøyal” og de kunne humorisere den. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar